نوشته های من

نوشته هایی با موضوعات فلسفه، اعتقادات الهی، روانشناسی، ادبیات، موضوعات علمی و ....

نوشته های من

نوشته هایی با موضوعات فلسفه، اعتقادات الهی، روانشناسی، ادبیات، موضوعات علمی و ....

موشها و آدمها

نام کتاب: موشها و آدمها
نویسنده: جان استاین بک (اشتاین بک)
مترجم: پرویز داریوش
تعداد صفحات کتاب: ۱۸۴ صفحه (اندازه جیبی)

به نظر من در مجموع کتاب خوبی بود. سبک کتاب از لحاظ ادبی سبک آمریکای شمالی هست و موضوع داستان هم به همون تناسب انتخاب شده. چاپی که من از این کتاب خوندم مربوط به سال 1345 بود و با توجه به اینکه بدون سانسور چاپ شده بود ارزشهای کتاب خیلی بهتر خودش رو نشون می داد... در توضیح پشت جلد کتاب مطالبی رو نوشته که به نظر من توصیف خیلی خوبی از کتاب هست. قسمتهایی ازش رو مستقیما می­نویسم:

"موشها و آدمها داستانی است که برای نمایش آن به نمایشنامه نیازی نیست و نمایشنامه ای است که خواندن آن برای مردم آسان ات.

لنی قهرمان داستان که همه سادگی و بیگناهی کودکان و نیروی مخرب بیخبرانه آنان را دارد نمونه همه بشریت است با خواهشهای نیرومند و بیان ناشونده آن.

ترحم و شفقت در استاین بک عامل نیرومندی است و از آن نیرومندتر تمایل اوست به اینکه مردم یکدیگر را درک کنند."
در لینکهایی که معرفی کردم توضیحات کامل و جالبی در مورد جان استیان بک (نویسنده) و کتاب وجود داره که به نظر من خیلی خوب هست که بخونینشون... استاین بک جایزه نوبل ادبیات رو هم در سال ۱۹۶۲ دریافت کرده... در مورد کتاب موشها و آدمها هم در لینکی که معرفی کردم هم خلاصه داستانش هست و هم مواردی که در نقدها در مورد کتاب بهشون اشاره شده.

تعیین بخش مربوط به درک زیبایی در مغز

خبری در ارتباط با تعیین بخشی از مغز که در درک زیبایی نقش دارد.