نوشته های من

نوشته هایی با موضوعات فلسفه، اعتقادات الهی، روانشناسی، ادبیات، موضوعات علمی و ....

نوشته های من

نوشته هایی با موضوعات فلسفه، اعتقادات الهی، روانشناسی، ادبیات، موضوعات علمی و ....

بارون درخت نشین

نام کتاب: بارون درخت نشین

نویسنده: ایتالو کالوینو

ترجمه: مهدی سحابی

تعداد صفحات کتاب: 320 صفحه

این کتاب دومین کتاب نوشته شده از مجموعه "سه گانه نیاکان ما" هست. کتاب در سال 1957 نوشته شده و داستان سبکی نزدیک به رئالیسم جادویی داره. موضوع کلی رو هم در لینک ویکی پدیا و هم در این لینک با توضیحات کامل می تونین بخونین. زمان داستان به زمان جنگ های صلیبی یا کمی بعد از اون برمیگرده. این کتاب از لحاظ سبک روایی داستان، موضوعاتی که بهش پرداخته شده، شخصیت پردازی داستان و نوآوری و تخیلی که در درون داستان وجود داره به نظر من یه کتاب فوق العاده خوب هست. تاکید اصلی کتاب بر روی این هست که چگونه میشه فاصله ایده آلی از اجتماع داشت به نحوی که هم درگیر آداب و رسومی که از اونها قبول نداریم نشیم و هم اینکه بتونیم بهشون کمک بکنیم و منزوی و دور از اجتماع نباشیم. داستان هیجان و جذابیت و تنوع خیلی خوبی داره و محدوده نسبتا وسیع از موضوعات مختلف رو در برگرفته... این کتاب بیش از همه برای من یادآور کتاب صد سال تنهایی نوشته گابریل گارسیا مارکز بود. (این نکته مهم هست که کتاب بارون درخت نشین قبل از کتاب صد سال تنهایی نوشته شده.) در مجموع به نظر من این کتاب یه کتاب فوق العاده خوب بود.