نوشته های من

نوشته هایی با موضوعات فلسفه، اعتقادات الهی، روانشناسی، ادبیات، موضوعات علمی و ....

نوشته های من

نوشته هایی با موضوعات فلسفه، اعتقادات الهی، روانشناسی، ادبیات، موضوعات علمی و ....

تاریخ فلسفه

نام کتاب: تاریخ فلسفه (داستان فلسفه)
نویسنده: ویل دورانت
مترجم: عباس زریاب
تعداد صفحات کتاب: ۵۰۱ صفحه

ویل دورانت محقق خیلی برجسته ای بوده و در این کتاب هم تاریخ فلسفه رو خیلی خوب جمع آوری کرده... در لینکی که از ویکی پدیا معرفی کردم توضیح در مورد این هست که در کتاب تاریخ فلسفه ویل دورانت نظریات کدوم فیلسوفها رو در موردشون نوشته... خوبی کتاب به این هست که نقل قولهای مستقیمی از کتابهای فیلسوف ها داره و این کمک می کنه به اینکه خواننده نظرات خاص خودش رو هم داشته باشه.
به نظر من ویل دورانت در نوشتن این کتاب دقت خیلی زیادی کرده و وقتی که در مورد نظرات فیلسوف ها صحبت میکنه کاملا سعی می کنه بی طرف باشه و در انتهای هر بخش یه قسمتی با عنوان انتقاد داره که نظرهای فیلسوف ها رو نقد کرده.
این کتاب به نظر من کتاب خیلی خوبی بود و خوندنش رو به کسایی که به فلسفه علاقمند هستن توصیه می کنم... کتابهای دنیای سوفی و ماجراهای جاودان در فلسفه (نقدش رو توی همین وبلاگم نوشتم) در اصول کلی شبیه به کتاب تاریخ فلسفه ویل دورانت هستند ولی کتاب دنیای سوفی و کتاب ماجراهای جاودان در فلسفه در حد ابتدایی و بیشتر در حد داستان فلسفه هستن و کتاب تاریخ فلسفه ویل دورانت محتوای فلسفی کاملتری داره.