نوشته های من

نوشته هایی با موضوعات فلسفه، اعتقادات الهی، روانشناسی، ادبیات، موضوعات علمی و ....

نوشته های من

نوشته هایی با موضوعات فلسفه، اعتقادات الهی، روانشناسی، ادبیات، موضوعات علمی و ....

فیلم راز

دوستانی که ایران هستن به احتمال زیاد یا فیلم "راز" رو دیدن یا اینکه حداقل در موردش شنیدن... چند بار از تلویزیون ایران پخش شده و کتابی هم به همین اسم دربارش منتشر شده.. (یا به عبارت درست تر ترجمه شده)... برای دوستانی که خارج از ایران هستن هم توضیح بدم که این فیلم برگردان (یا همون دوبله) فلیمی به اسم “The Secret” هست که محصول سال 2006 هست... به غیر از ایران در خیلی دیگه از کشورها هم این فیلم مطرح شده... در این فیلم به صورت اساسی بر روی قانونی بحث میشه که اسمش رو "قانون جذب کردن" گذاشتن... توضیحات کامل در مورد این فیلم، چگونگی ساختارش، دیالوگهاش و حرفهای اصلی که مطرح کرده رو از این لینک میتونین بخونین.

من خودم چیزی در حدود 20 دقیقه از فیلم رو دیدم و به نظرم پر از اشکال بود و دیگه بقیش رو ندیدم! ایرادات و انتقاداتی که به نظر من در خیلی از زمینه های علمی و مذهبی به این فیلم وارد هست در همون لینکی که براتون از ویکی پدیا معرفی کردم در بخش هفتم که مربوط به انتقادات هست، خیلی هاش مطرح شده... من این انتقادات رو که خوندم به نظرم اومد که بهتر هست که خودم هم جدا نظرم رو بنویسم چون نقدهایی که در لینک ویکی پدیا هست بیشتر حالت رسمی داره... تا اینکه یه لینک پیدا کردم که دقیقا حرفهایی که در این باره می خواستم بنویسم رو یه نفر دیگه نوشته بود ;) نویسنده این نقد استاد یوگا و مدیتیشن هست و با فلسفه و روانشناسی و علم آشنایی خیلی خوبی داره... لینک این نقد هم این هست. به نظر من نویسنده این نقد آخر تمام موارد ایرادات و اشتباهاتی که به این فیلم و کتاب همراه باهاش مطرح هست رو نوشته و من حرف اضافه تری در این مورد ندارم.