نوشته های من

نوشته هایی با موضوعات فلسفه، اعتقادات الهی، روانشناسی، ادبیات، موضوعات علمی و ....

نوشته های من

نوشته هایی با موضوعات فلسفه، اعتقادات الهی، روانشناسی، ادبیات، موضوعات علمی و ....

فرزندان نامشروع معروف

پدیده ای که به نام فرزند غیر قانونی یا فرزند خارج از ازدواج شناخته میشه در بین بسیاری از فرهنگها پدیده خیلی بدی به حساب میاد و حتی در اسلام فرزند نامشروع رو نه تنها به رسمیت نمیشناسن بلکه آینده خیلی تیره و تاری رو براش پیشبینی میکنن... با این حال این پدیده هم برای آدمهای معروف اتفاق افتاده و هم آدمهای معروفی هستن که فرزند نامشروع بودن... در قسمت اول آدمهای مطرحی مثل آلبرت اینشتین (قبلا براتون بیوگرافیش رو نوشتم) فرزند نامشروع داشته و حتی تعدادی از پاپ هایی که برای زمان خیلی نزدیک به قبل از رنسانس (در اوج فساد دستگاه دینی حاکم بر جامعه) فرزند نامشروع داشتن... در ارتباط با فرزندهای نامشروع خیلی قضیه پیچیده تر میشه... حداقل چیزی که در این مورد میشه گفت این هست که اون بچه ها که بیچاره ها گناهی نکردن که همه باهاشون اونطوری برخورد میکنن و از بدو تولدشون از خیلی از حقوق اجتماعی رسمی و غیر رسمی محروم هستن...

در مورد آدمهای مشهور شاید معروفترین نمونه "الکساندر دوما" ی پسر باشه که فرزند نامشروع "الکساندر دوما" ی پدر هست. (هر دو نویسنده هستن) من از هر دو کتاب خوندم و در کل سبک پسر رو ترجیح میدم... "الکساندر دوما" ی پسر کتاب خیلی معروفی داره به اسم "مادام کاملیا" که به نوعی به پدیده روسپیگری پرداخته و اولین و یکی از تاثیرگذارترین آثاری هست که در این ارتباط نوشته شده...

چند وقت پیش در یه مطلبی که در همین ارتباط بود در مورد آدمهای معروفی که فرزند نامشروع بودن خونده بودم و امروز فرصتی شد که بگردم چند تا پیدا بکنم... از بین کسایی که پیدا کردم اونهایی که خودم میشناختم رو فقط براتون انتخاب کردم که لیستش اینها هستن(دلیل معروف بودنشون رو هم بعد از اسمشون نوشتم):

1.     Leonardo da Vinci. Artist.

2.     Josephine de Beauharnais. Napoleon's wife

3.     Alexandre Dumas, fils. Novelist and playwright

4.     Marilyn Monroe. Actress

5.     Richard Wagner. Composer

ریچارد واگنر رو ممکن هست نشناسین... همون آهنگساز خیلی معروف آلمانی هست که یه زمانی با نیچه دوست نزدیک بودن و بعدا نیچه یه سری انتقاداتی نسبت بهش کرد و رابطشون تیره شد با همدیگه... آهنگساز مورد علاقه نازی ها هم بوده...